Mijn stage

28 april 2017 - Can Tho, Vietnam

Hoi allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuw verhaal, nu eerst een beschrijving van mijn stage. Een persoonlijker verhaal is ook alweer in de maak.
Allereerst wil ik jullie bedanken voor de enorm leuke reacties die ik krijg op mijn blog, het doet met goed om die te mogen lezen!

Het is inmiddels vrijdagavond hier in Can Tho. Ik heb er nu een aantal dagen opzitten en heb alweer enorm veel beleefd.
Woensdagochtend had ik een afspraak met mijn begeleider Ty. We hebben geprobeerd om alle onderwerpen waar ik les in heb gehad in kaart te brengen. Op deze manier kon hij een beter beeld krijgen van mijn studie in Nederland en de overeenkomsten met de studie die de studenten hier volgen. Ook is dit erg handig om mijn stage-opdracht aan mijn kennis aan te passen.

Het is de bedoeling dat ik ga kijken naar de methode om de doorlaatbaarheid van de ondergrond te bepalen. Volgende maand beginnen ze met een aantal test waarbij grondwater vanaf een diepte van 80 tot 200 meter opgepompt gaat worden. Bij deze tests zal ik ook aanwezig zijn en deelnemen. Door een metertje in de buis te plaatsen kun je zien hoe snel het grondwater weer op een bepaald niveau zit, wat weer wat zegt over de doorlatendheid.

Ty wil graag dat ik de methodes ga beschrijven en de uitkomsten ga vergelijken met Nederlandse tests. Ook moeten er nog een aantal andere parameters bepaald worden die nodig zijn voor en modelleringsprogramma. Met dit programma heb ik echter nog nooit gewerkt, dus of die ga gebruiken moeten we nog bepalen. Het schijnt een redelijk lastig programma te zijn om in korte tijd te leren, dus wellicht dat we dit voor mijn stage buiten beschouwing laten.

Ik moet een plan schrijven hoe de tests uitgevoerd gaan worden en welke methodes hier aan te pas komen. Dit komt allemaal in een verslag wat ik op school in moet leveren. Ook zal ik een artikel schrijven voor in een blad hier op de universiteit.

Ty is een erg aardige en intelligente man. Hij heeft veel studies gevolgd en beheerst de Engelse taal erg goed. Hij begeleidt op dit moment nog 4 andere studenten van de Hogeschool van Zeeland. Hij heeft dus veel ervaring in het begeleiden van buitenlandse studenten.

Ty vind het erg belangrijk dat wij als studenten veel van de omgeving meekrijgen. Veel vrije tijd hoort daar bij! Wat hem betreft hoef ik maar 3 dagen in de week bezig te zijn met het onderzoek en mag ik de rest besteden aan leuke dingen, zoals het ontmoeten van nieuwe mensen en de cultuur van Vietnam opsnuiven.

Maar naast het hebben van een leuke tijd hier, hoop ik natuurlijk ook nieuwe kennis op te doen! Ik merk al wel dat het tempo hier lager ligt dan in Nederland.
Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen, maar daar maak ik me verder geen zorgen om.

Tot zover wat informatie over mijn stage zelf.

Groetjes!

1. Wouter en Marloes:
    28 april 2017
    Interessant om te lezen Iris; nu weten we een beetje wat je gaat doen en onderzoeken de komende maanden. Fijn dat je een goede begeleider hebt , dat is wel erg belangrijk !
    En veel vrije tijd lijkt me ook geen straf..., leuk dat hij jullie de tijd en de ruimte geeft om de mensen en het land te gaan ontdekken. Geniet van alle nieuwe indrukken en succes met het project ! Dikke kus
  2. Koos:
    Hallo Iris,
    Dat wordt een leuke stage! lekker met je studie en onderzoek bezig en dan ook nog de gewoontes en het leven in Vietnam ontdekken. Je boft hiermee. Ik hoop dat je het reuze naar je zin krijgt en dat je Daan veel kan vertellen over de gewoontes van het land als hij in augustus op vakantie komt. Succes en veel plezier.
  3. Jenny:
    28 april 2017
    Wat een leuke begeleider en gelukkig kunnen jullie goed communiceren met elkaar.
    Wat mooi dat hij ook aangeeft dat je 'cultuur moet gaan snuiven' ook heel erg leerzaam lijkt me. Vlgs mij ga jij aan een mooi project werken, zowel voor je opleiding als voor jezelf! Liefs van de Arkies
  4. Riny:
    28 april 2017
    Wat leuk om te lezen wat je daar gaat doen. En wat een modelleringsprogramma inhoud.....ik als digibeet..... Maar heel fijn dat je een goede en ervaren begeleider hebt. En dat je tijd en ruimte krijgt om ook het land te gaan ontdekken is heel fijn.
    Heel veel plezier, dikke knuf
  5. Oma Anke:
    28 april 2017
    Heerlijk om jouw ervaringen te lezen, Iris! En je leert dus steeds meer mensen kennen, fijn. Ik ga jouw verhalen uitprinten, dan kan ik ze bewaren en her-lezen. Geniet van alle nieuwe dingen, daag!
  6. Annemiek:
    30 april 2017
    Lieve Iris,
    Wat fijn dat je een goeie begeleider hebt getroffen en wat een ervaring als je je kennis in zo'n andere cultuur kunt toepassen en uitbreiden.
    Ik hoop dat je wat gezellige mensen vindt om samen mee op ontdekkingstocht te gaan in je vrije tijd. Dat is wel het extraatje van deze stage toch :) Succes en veel plezier!
    Liefs XXX